Mesojeda dolgolista rosika

​Žibrše - Trate

(23,5 km + 305 viš.m vzponov)

Od kmetije odprtih vrat Tumle ne zavijte takoj navzdol, zapeljite se še čez najvišjo točko Žibrš. Od tu se ponuja res prelep razgled daleč naokoli.

Pri prvi hiši malo naprej, zavijte desno mimo šole proti Ravniku. Šola v Žibršah danes ne služi več svojemu namenu. Zapuščene so tudi kmetije ob poti. Večina mladih je odšla v dolino.

Na Ravniku, pod cerkvico sv. Barbare, zavijte v križišču levo. Sledi dober kilometer vožnje do naslednjega križišča, kjer zavijte desno proti kmetiji odprtih vrat Urbanov’c. Je že tako, da teh krajev ne gre zapustiti lačen!

Od tu se pot strmo spusti do Keltike in čez njo naprej skozi gozd. Priložnost, da potešite lakoto, se vam spet ponudi malo s poti v planinskem domu Cajnar. Čudovito okolje, ki vas obdaja se imenuje Novi svet. Zdi se, kot da človek v te kraje še ni posegel, pa vendar je tu mnogo samotnih kmetij, oddaljenih druga od druge več kilometrov.

V Hotedršici si oglejte Tomažinov mlin, zgrajen na ponoru Hotenjke. Zato, da mlin še vedno deluje, skrbi gospodar Karol, njegova mama pa iz doma zmlete moke peče kruh, kot ga še niste jedli. Okrepčate pa se lahko tudi v gostilni Turk, preden zapeljete po Žejni dolini. To močvirno področje namakajo vode Žejskega potoka, ki sredi doline izginjajo v Kmetovo brezno. Krasoslovci lahko uživate ob preučevanju pravega labirinta rovov, botaniki pa ob pogledu na barje, rastišče redke mesojede rosike in mastnice.

V križišču na koncu doline zavijte levo navzgor proti gozdu. Ob poti lahko opazite Snežne jame. Sneg se v njih zadržuje tja do poletja.

Naslednja zanimivost je jamski ponorni sistem v dolini Pikelščice. Potok, ki se je nekoč po površju stekal v Žejno dolino, je našel pot skozi nižje plasti. Danes izginja pod majhnim naravnim mostom v Pucov brezno.

Visoko nad nami je Medvedje Brdo s cerkvico sv. Katarine. Po pripovedovanju naj bi kraj tako ime dobil zaradi medvedov, ki so nekoč napadli grofa na potovanju tod skozi.

Opuščena tovorna pot, je za kolesarjenje navzgor prezahtevna. Če vas ta le zamika, se na vrhu ustavite pri kmetiji odprtih vrat Šinkov’c ali si oglejte, kako otroci in mladi v domu Medved doživljajo in spoznavajo to čudovito okolje.

Lažja pot zavije navkreber proti Tratam. Verjetno vas ni potrebno posebej vabiti v okrepčevalnico Tavžentroža.